به وبلاگ دانشجویان حسابداری خوش آمدید انجمن علمی دانشجویان حسابداری
انجمن علمی دانشجویان حسابداری
University Scientific Society Of Accountants

متن مقاله مندرج در روزنامه دنياي اقتصاد مورخ 15/6/88
متداول در تهیه صورت‌های مالی
 
گاروهوانسيان‌فر*
در بعضی از شرکت‌ها که صورت‌های مالی نهایی تهیه می‌شود، اشکالات عدیده‌ای در آن صورت‌های مالی و یادداشت‌های پیوست آنها مشاهده می‌شود که بعضی از آن اشکالات عمده و بعضی هم جزئی است. در رابطه با این اشکالات، موضوع عمده یا جزئی بودن آنها را باید کنار گذاشت.
 صورت‌های مالی نهایی که توسط امور مالی یک شرکت تهیه می‌شود، باید عاری از هرگونه اشتباه، اعم از عمده، جزئی، ظاهری يا از نظر استانداردهای حسابداری باشد. صورت‌های مالی نهایی منعکس‌کننده عملکرد مدیریت یک شرکت طی یک سال یا دوره مالی و در واقع ویترین آن شرکت است. صورت‌های مالی که توسط شرکت‌های معتبر دنیا تهیه می‌شود، با کیفیت بسیار بالا از هر لحاظ (کاغذ، حروفچینی، رنگ‌ها، طراحی، صفحه‌بندی، محتویات و .....) تهیه و به صورت کتابچه چاپ مي‌شود. در چنین گزارش‌هايي، کوچک‌ترین اشتباهی مشاهده نمی‌شود. علل این امر را می‌توان مسوولیت پذیری کسانی دانست که این گزارش‌ها را تهیه می‌کنند و همچنین به اعتبار این شرکت‌ها در جامعه مربوط مي‌شود. البته تهیه چنین گزارش‌‌هايي مستلزم تحمل هزینه‌های بالایی است و برای شرکت‌های متوسط و کوچک نمی‌تواند توجیه‌پذیر باشد و انتظاری هم از این شرکت‌ها نمی‌رود که چنین هزینه‌هایی را متحمل شوند، ولی همان صورت‌های مالی که توسط بعضی از شرکت‌ها روی کاغذ معمولی و به صورت فتوکپی تهیه می‌شود و به شکل بسیار ساده‌ای است، حداقل باید به نحو صحیح و بدون هیچ‌گونه اشتباهی باشند.
 

 ارسال شده توسط امید فرضی زاده



ادامه مطلب...
تاریخ: 31 خرداد 1390برچسب: اشتباهات متداول در تهیه ,
ارسال توسط

 

از هوش و حواس که بر آید  

                                             کز ثبت روزنامه به در آید

مدیر همان به که ز داراییش  

                                               روی به حسابساز جماعت آورد

ورنه سزاوار مالیاتیش

                                               ره نتواند که به پایان برد

کفگیر صندوق شرکت به ته دیگ خورده و باران بی حساب حسابهای پرداختنی را موعد سررسید فرا رسیده .حسابداری را گفته تا فرش اسکناسین بگسترانند و حسابساز را فرموده تا ترازنامه ای آنچنانی بر پا کنند . صاحبان سهام را به خلعت سرمایه داری قبای پر خرج سود سهام در بر گرفته و پذیره نویسان سهام را به آرزوی ثروتمند شدن کلاهی گشاد بر سر نهاده.



ادامه مطلب...
تاریخ: 18 خرداد 1390برچسب:طنز حسابداری,
ارسال توسط

هميشه و در همه ادوار کساني بوده اند که با خوش فکري و ارائه ايده اي بکر و تازه نقطه عطفي در عصر و زمانه خود بوده اند. حال مي خواهيم به بررسي کوتاهي بپردازيم از زندگی ۲۱ نفر از کسانی  که با طرح و ايده هاي خود گامهاي مثبت و اساسي در وب و اينترنت برداشته اند ...

 

 

 

 

برای مشاهده به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:تحول در دنیای وب و کامپیوتر,
ارسال توسط بهنام افتخاری

حسابداری یا به تعبیری زبان تجارت روشهایی است قراردادی که توسط استادان ، کارشناسان و یا انجمنهای حرفه ای حسابداران تدوین گردیده است

و به تدریج مورد قبول همگان قرارگرفته است و قابل تصحیح و تغییر می باشد. برای حسابداری تعاریف گوناگونی عنوان شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : 
 

 

  • فرآیند تشخیص، اندازه گیری و گزارش اطلاعات اقتصادی که برای استفاده کنندگان اطلاعات مزبور امکان قضاوت و تصمیم گیریهای آگاهانه را فراهم می سازد.
  •  
  • حسابداری عبارتست از خدمتی که با فراهم کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران، پرداخت کنندگان مالیات، اداره کنندگان و سایرین جهت تصمیم گیریهای آگاهانه انجام می پذیرد.


 

  • حسابداری عبارتست از فن تفسیر، اندازه گیری و توصیف فعالیتهای اقتصادی. در حسابداری هدف بر این قرار گرفته است که با بنیانگذاری یکسری ضوابط و قراردادها اطلاعات لازم را برای حل مسایل مالی یک موسسه بدست آوریم .
  •  

 

 

ارسال شده توسط میترا نیک پی




تاریخ: 6 خرداد 1390برچسب:تعریف پیرامون حسابداری,
ارسال توسط

 فقر یعنی چه؟

*فقر یعنی این که کلی پول بدی و یک عینک دیور تقلبی بخری اما فلان کتاب معروف رو نمی خری تا فایل پی دی افش رو مجانی گیر بیاری!

*فقر یعنی این که تو خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی!

*فقر یعنی این که ماشین 40 میلیونی سوار شی ولی مقررات راهنمایی و رانندگی رو بلد نباشی رعایت کنی .

*فقر یعنی اینکه بچه ات هنوز یه هتل 5 ستاره رفتن رو تجربه نکرده و تو هر سال محرم حسینیه راه بنداز ( بابا جون چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است)

*فقر یعنی این که از مولوی و خیام و رودکی چیزی جز اسمش ندونی ولی ماجرای آنجلینا جولی و براد پیت و پیگیری کنی.

*فقر یعنی این که ماجرای عروس فخری خانم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی ولی ماجرای مبارزات بابک خرمدین رو ندونی

*فقر یعنی این که 2 تا النگو تو دستت باشه ولی 2 تا دندون خراب تو دهنت باشه

*فقر یعنی این که کتابخونه خونت کوچکتر از یخچال خونت باشه.

فقر یعنی این که وقتی با زنت می ری بیرون مدام بهش بگی موهات و بزن تو و لی وقتی تنها می ری بیرون................

ارسال شده توسط میترا نیک پی




تاریخ: 6 خرداد 1390برچسب:فقر واقعی چیست/فقر/,
ارسال توسط

 

 سمینار دکتر رضایی در رابطه با کاربرد استاندارد32 حسابداری  در سالن اجتماعات مرکز در تاریخ 26/02/1390 برگزار شد.

برای مشاهده سایر تصاویر به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط بهنام افتخاری

  

                                            

مقدمه:

تمامي حرفه هاي شناخته شده مانند پزشكي ، حقوق ، مهندسي براي خود يك آئين رفتار تهيه كرده اند

هدف اساسي از تهيه چنين آئين هاي رفتاري ، ارائه رهنمود هاي عملي به اعضا براي داشتن طرز تفكر حرفه اي به گونه اي است كه كيفيت ظوابط حرفه آنها را بهبود بخشد.آئين رفتارحرفه اي مهترين خط مشي هاي حرفه را مشخص نموده و ضامن بقاي آن است . ونبايد شامل ايده هاي ذهني باشد، بلكه بايد داراي هدفهاي دست يافتني و مقررات عملي و قابل اجرا براي كار باشد. وجود آئين رفتار حرفه اي ، صاحبكاران وجامعه را مطمئن مي سازد كه حرفه مي خواهد استاندارد عمل خوبي داشته باشد وهر يك از اعضا را به رعايت آن ملزم مي كند .1



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 18 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط بهنام افتخاری

 

 

 

موضوع سمینار :کاربرد استاندارد حسابداری 32 ایران

 

تاریخ برگزاری : دوشنبه 26/02/1390

 

ساعت : 14.00

 

استاد برگزار کننده سمینار : دکتر فرزین رضایی

 

محل برگزاری سمینار : سالن اجتماعات مرکزی

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 15 ارديبهشت 1390برچسب:سمینار انجمن علمی حسابداری,
ارسال توسط بهنام افتخاری

کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را فرا می گیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت ولی باید توجه داشت بحث هزینه و حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه ای کار می کند نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستمهای کنترلی حقوق و دستمزد، سناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موار قانونی همچون، اضافه کاری و مأموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیستهایحقوق و دستمزد و سایر موارد نام برد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

می دانید هزینه نیروی کار بخش اعظمی از بهای تمام شده تولید کالا و خدمات یک موسسه یا یک واحد اقتصادی را به خود اختصاص می دهد و در واقع تأثیر قابل توجه ای بر سود واحد های تجاری خواهد داشت البته اهمیت حقوق و دستمزد در واحد های مختلف متفاوت است ولی به طور معمول هزینه حقوق دستمزد از درآمدهای واحدهای اقتصادی و تجاری را به خود اختصاص می دهد بنابراین پر واضح است کسانی که در رشته امور مالی تحصیل می کنند باید اطلاعات جامع و کافس در این زمینه داشته باشند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 14 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط بهنام افتخاری

 

 

 

در سرمايه گذاري ريسك و بازده همواره به همراه هم هستند و تصميمات سرمايه‌گذاران در گرو اطلاعات دقيق از هر دوي آنهاست . ريسك اين گونه تعريف مي شود : اختلاف ميان بازده واقعي يك سرمايه گذاري و بازده مورد انتظار آن . رابطة ميان ريسك و بازده را همواره مي توان بصورت يك خط با شيب مثبت نشان داد زيرا سرمايه گذار منطقي ريسك بالا را با انتظار كسب بازده بالاتر خواهد پذيرفت .



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 14 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط بهنام افتخاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 32185
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دعای فرج

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
/script

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

/div meta name=